З 14.09.2015. по 18.09.2015р. в КДНЗ я/с «Казка» було проведено «Тиждень безпеки дитини»
Мета проведення «Тижня безпеки дитини» - поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків, вироблення у дітей дошкільного віку вмінь та навичок що до захисту свого життя і здоров’я у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
Під час проведення Тижня безпеки дитини у дошкільному закладі були проведені заходи:
Проведення бесіди : «Правила вуличного руху» сприяло закріпленню знань дітей про правила вуличного руху, та вміння поводитися в суспільних місцях. У бесіді «Вогонь наш друг, вогонь наш ворог, діти закріпили знання про пожежну безпеку, яку користь приносить вогонь, а якої біди він може заподіяти. У бесіді «Отруйні гриби та рослини закріплювалися назви та зовнішній вигляд їстівних та отруйних грибів.
Були також проведені дидактичні ігри: «Небезпечні предмети», «Що потрібно пожежним для роботи», «Вогонь добрий, вогонь злий», «Виклик служби порятунку», де закріплювалися вміння дітей розрізняти безпечні та небезпечні предмети,що зустрічаються в повсякденному житті. Знання дітей про роботу пожежних, обладнання якими вони користуються під час пожежі. .Про призначення вогню, про те що він може бути шкідливим та корисним. Закріплювалися також знання про номера служб порятунку, користування телефоном, чітко та зрозуміло пояснювати причину виклику, знання домашньої адреси.
Проведення заняття : «Дорожній знак», дало можливість поповнити знання дітей про дорожні знаки, закріпити правила дорожнього руху для пішоходів.
Було проведено заняття: «Їстівні та отруйні гриби» на якому також закріплювалися знання дітей про їстівні та отруйні гриби, розрізнення їх за зовнішніми ознаками.
Перегляд серій мультфільмів режисера Д. Наумова «Три кошеняти», С. Маршака «Кицькин дім» , мультфільма по казці Чуйковського «Плутаниця» де закріплювалися знання дітей про техніку безпеки, про правила поводження з вогнем, які бувають наслідки.
Читання та обговорення віршів Г.Бойка «Сірничок», О.Кобець «Неслухняне лисеня»,Д.Рось «Щоб не було біди», І. Дубровіна . «Небезпека у лісі» дали змогу встановити причину , наслідкові зв’язки у діях своїх та казкових героїв, зберегло в пам’яті дошкільників практичні дії під час виникнення пожежі, уміння скористатися телефоном для виклику рятівних служб.
17 вересня 2015 р. в День професійного свята працівників Державної служби з надзвичайних ситуацій України в дошкільному закладі я/с «Казка» було проведено відкрите заняття на тему: «Безпечна подорож до чарівної скриньки» на якому закріплювалися, поширювалися та узагальнювалися знання дітей про правила дорожнього руху , пожежної безпеки , хімічних речовин, небезпечних предметів, електроструму , отруйних грибів , ягід. Виховувалася повага до людей праці, інтерес до їх професій. Конспект заняття додається.
Була проведена екскурсія яка здійснювалась шкільним автобусом до пожежної частини, що знаходиться у авто гаражі Агрофірми «Росія». Познайомилися з пожежником Бросаліним Сергієм Васильовичем який розповів нам про свою професію пожежного. Рятувати людей і їх житла від вогню – дуже важка та небезпечна робота. Сергій Васильович розповів дітям про те чому виникають пожежі. Часто винуватцями пожежі стають діти: беруть без дозволу сірники, запалюють їх дома, у дворі. Коли сірник починає палити руку, його кидають – вогонь може потрапити на фіранку, газету, папір. Коли вогонь поширюється – діти лякаються і тікають.
Деякі діти намагаються самостійно включити газ, підпалюють папір. Вогонь красивий, він привертає нашу увагу, але нехай він буде на свічці і в грубці. Розповів дітям основні правила пожежної безпеки:
- Ніколи не беріть в руки сірники, не грайте з вогнем;
- Не користуйтеся електроприладами;
- Нічого не вставляйте в електророзетки.
Сергій Васильович показав дітям пожежну машину, продемонстрував обладнання та роботу під час гасіння вогню. Запропонував дошкільникам посидіти в кабіні автомобіля. Тож захопленню маленьких гостей не було меж – вони на мить відчули себе вогнеборцями, готовими мчати на пожежу.
Не залишаються без належної уваги і батьки. Головне – зробити їх своїми однодумцями, зацікавити перспективою подальшого розвитку дітей. Були проведені бесіди з батьками «Навчайте дітей правилам поведінки на вулицях, дорогах», «Еелектроприлади – небезпека для дітей».
Вихователі нашого закладу працюють творчо, плідно, спонукають вихованців самостійно шукати виходи з не простих ситуацій, приймати виважені, продумані рішення. Педагоги виробили у дітей стійку установку на не можливість ігор із сірниками, легкозаймистими речовинами, користування електричними приладами, куштування на смак різних речовин, зокрема мийних засобів та лікарських препаратів. Уся робота проводиться систематично, послідовно, що передбачається в програмі та перспективно-календарному плануванні.
На виконання наказу№50 від 09.09.2016. по дошкільному закладу «Про проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності в дошкільному навчальному закладі я/с «Казка» було проведено «Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності» з 12.09.2016 по 17.09.2016.
Мета проведення «Тижня знань з безпеки життєдіяльності»:
Підвищення ефективності навчально – виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного життя та здоров’я.
Розроблено план на тиждень проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності»
1. Понеділок – «Зелена аптека»
2. Вівторок – «Щоб не виникло пожежі – з вогнем будьте обережні»
3. Середа – «День Малятка – Здоров’ятка»
4. Четвер – «Пригоди в світі тварин»
5. П’ятниця- «Смугастий шлях»
Понеділок «Зелена аптека» вихователь молодшої групи «Смішарики» залучила дітей до бесіди – роздуму на тему «Лікарські рослини», в якій ознайомила дітей з лікарськими рослинами, дала знання про їх користь та шкоду.
Вихователь середньо – старшої групи «Дзвіночки» провела заняття на тему «Подорож на грибну галявину» на якому ознайомила дітей з різновидами грибів; вчила розрізняти їстівні та отруйні гриби.
Вівторок «Щоб не виникло пожежі з вогнем будьте обережні»
Вихователь молодшої групи провела заняття на тему «Сірничок» на якому ознайомила дітей із причинами виникнення пожеж, а також з елементарними правилами протипожежної безпеки, закріпила поняття: сірники, вогонь, пожежа.
Вихователь середньо – старшої групи провела аплікацію «Пожежна машина». На якому продовжувала формувати знання дітей про предмети, необхідні для гасіння пожежі, правила користування. Закріпила знання про причини, які можуть викликати пожежу, для чого потрібна пожежна машина.
Були проведені Дидактичні ігри: «Що потрібно пожежним для роботи», «Вогонь добрий, вогонь злий», де закріплювалися знання дітей про роботу пожежних, номер служб порятунку, користування телефоном.
Середа «День Малятка Здоров’ятка»
Вихователь молодшої групи залучила дітлахів до цікавого заняття на тему «Мойдодир» на якому вчила дітей наслідувати позитивні вчинки інших; формувати осудливе ставлення до тих, хто ігнорує особисту гігієну, викликати бажання бути охайним.
У старшій групі проведено заняття «Подорож у країну Здоров’я» на якому вихователь закріпила знання дітей про здоровий спосіб життя. Як потрібно дбати та зміцнювати здоров’я; дала уявлення про мікроби, познайомила дітей з поняттям корисна та шкідлива їжа. Закріпила знання про користь вітамінів.
Вихователі всіх груп провели консультацію для батьків «Особливості харчування дитини», де ознайомили батьків з переліком корисних і шкідливих для здоров’я дітей продуктами.
Четвер «Пригоди в світі тварин»
У ранкові години вихователь молодшої групи провела Дидактичні ігри: «Хто як кричить?», «Знайди матусю», в яких розширювалися знання дітей про диких та свійських тварин; вправляла у знаходженні та правильному називанні дитинчат диких тварин.
У середньо- старшій групі була проведена Дидактична гра «Мої друзі тварини» на якій узагальнювалися знання дітей про правила поведінки з безпритульними та домашніми тваринами.
П’ятниця «Смугастий шлях»
Проведення спільної розваги «Увага! Діти на Дорозі» дало змогу вихователям закріпити у дітей навички обачної поведінки на дорозі; молодші діти намагалися покращити свої знання з правил дорожнього руху повторюючи за старшими дітьми, старші допомагали малюкам розрізняти дорожні знаки, уміти користуватися світлофором, закріплювали знання про транспорт, як об’єкт підвищеної небезпеки; розвивали в дітей кмітливість, спостережливість, швидку реакцію на творчі здібності дітей.
Вихователі працюють творчо, з ентузіазмом, спонукають вихованців самостійно шукати вихід з непростих ситуацій, приймати виважені, продумані рішення. Вся робота проводиться систематично, послідовно, що передбачається в програмі та перспективному плануванні.
На виконання наказу № 48 по дошкільному закладу «Про проведення Тижня безпеки дитини в дошкільному навчальному закладі я/с «Казка», було проведено «Тиждень безпеки дитини» з 6 жовтня 2017 р. по 10 жовтня 2017р., з 6 листопада 2017р. по 10 листопада 2017р.
Мета проведення « Тижня безпеки дитини»:
Підвищення ефективності навчально – виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователя щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного життя та здоров’я.
В дошкільному закладі розроблено план на тиждень проведення «Тижня безпеки дитини» з 9 жовтня 2017р. по 13 жовтня 2017р.
1. Понеділок – «Лікарські рослини».
2. Вівторок – «Електронебезпека».
3. Середа – «Чотирилапі друзі».
4. Четвер – «Щоб не виникло пожежі – з вогнем будьте обережні»
5. П’ятниця – «Токсичні та отруйні речовини»
Під час проведення «Тижня безпеки дитини» у дошкільному закладі були проведені заходи:
Понеділок «Лікарські рослини» з дітьми було проведено заняття на тему: «Отруйні гриби, рослини та ягоди», на якому поглиблювалися знання дітей, про отруйні гриби, ягоди, рослини, користь та шкода від них, зовнішній вигляд,чим відрізняються, а чим схожі між собою. Вихователь виховувала бережливе ставлення до природи і до власного життя.
Проведено бесіду – роздум «Лікарські рослини, для здоров’я та сили» в якій вихователь ознайомила дітей з лікарськими та отруйними рослинами, дала знання про їх користь та шкоду, закріпила знання про взаємозв’язок рослинного світу з людиною.
Розширила словник дітей словами: ромашка, м’ята, липа.
Вівторок «Електронебезпека» Була проведена бесіда на тему: «Користь та небезпека від електричного струму та електроприладів». Вихователь намагалася довести дітям користь та небезпеку від електроприладів, виховувала бережливе ставлення до власного здоров’я.
Дидактична гра: «Небезпечні предмети в руках дітей»; Рухливі ігри: «Будь обережним», «Хто швидше загасить вогонь».
Середа «Чотирилапі друзі» була проведена бесіда на тему: «Чотирилапі друзі». На якій вихователь пояснювала дітям, що кішка та собака – вірні друзі, але можуть бути й небезпечними, учила діяти у надзвичайних ситуаціях, виховувала бережливе ставлення до тварин – частин живої природи. З молодшою підгрупою дітей були проведені дидактичні ігри: «Хто як кричить», «Знайди матусю». В яких розширювалися знання дітей про свійських та диких тварин, вправляла у знаходженні та правильному називанні дитинчат тварин. З дітьми середньо – старшої підгрупи була проведена дидактична гра «Мої друзі тварини» на якій узагальнювалися знання дітей про правила поведінки з безпритульними та домашніми тваринами, вироблялися навички безпечної поведінки під час контакту з тваринами.
Четвер «Пожежна небезпека» Проведення бесіди: «Коли вогонь – друг стає ворогом» вихователь намагалася пояснити дітям поняття про те, коли вогонь є другом, а коли стає ворогом, як діяти в надзвичайних ситуаціях, запам’ятовувати номер телефону пожежної служби. Виховувала відповідальне ставлення до власного здоров я.
Перегляд серій мультфільмів С. Маршака «Кицькин дім», по казці Чуковського «Плутаниця» де закріплювалися знання дітей про техніку безпеки, про правила поводження з вогнем, які бувають наслідки.
Читання та обговорення віршів В. Загороднюк «Його величність сірничок», О. Кобець «Про неслухняне лисенятко» дали змогу встановити причину, наслідкові зв’язки у діях своїх та казкових героїв, зберегло в пам’яті дошкільників практичні дії під час виникнення пожежі.
Дидактичні ігри: «Що потрібно пожежним для роботи», «Вогонь добрий, вогонь злий» в яких закріплювалися знання дітей про номера служб порятунку, користування телефоном, чітко та зрозуміло пояснювати причину виклику, знання домашньої адреси.
П’ятниця «Токсичні та отруйні речовини». Проведена бесіда на тему: «Токсичні, хімічні та отруйні речовини (ртуть, клей, дихлофос, пральний порошок), на якій вихователь ознайомила дітей з поняттями «отруйні речовини», з небезпекою пов’язаною з ними, вчила дітей бути обачними та обережними, виховувала бережливе ставлення до власного життя.